Кармен–сюита и Рапсодия в синьо
10.06.2016 19:00, Софийска опера и балет...
Ан Камарго е една от първите известни балерини в света на класическия балет. Тя е родена в Брюксел и от ранна възраст проявявала талант в музиката и танца. Като момиченце я канили в домовете на знатните хора и там тя ги забавлявала като изпълнявала различни модни танци. Пленени от нейния талант, няколко дами събирали пари […]
Ан Камарго е една от първите известни балерини в света на класическия балет. Тя е родена в Брюксел и от ранна възраст проявявала талант в музиката и танца. Като момиченце я канили в домовете на знатните хора и там тя ги забавлявала като изпълнявала различни модни танци. Пленени от нейния талант, няколко дами събирали пари […]
Ан Камарго е една от първите известни балерини в света на класическия балет. Тя е родена в Брюксел и от ранна възраст проявявала талант в музиката и танца. Като момиченце я канили в домовете на знатните хора и там тя ги забавлявала като изпълнявала различни модни танци. Пленени от нейния талант, няколко дами събирали пари и я изпратили в Париж, където тя станала ученичка на известната балерина Франсоаз Прево.
Дебютира с учителката си през 1726 г. и критиците отбелязват, че тя танцувала така живо и умно, което е неочаквано за едно момиче ненавършило още 16 г. Те предсказали, че тя ще стане една блестяща балерина, но си замълчали по отношение на нейната актьорска игра. Ан Камарго и след това ще се слави не с актьорските си заложби, а с инструменталния блясък на своя танц. Като балерина тя се проявила с възхитителна виртуозност и е създателка на нов маниер на изпълнение със скокове и заноски.
Тя била и много съобразителна. Когато танцьорът Давид дьо Молен пропуснал едно свое излизане тя излязла от редиците на кордебалета и импровизирала танц, който покорил публиката. Нейната учителка Франсоаз Прево проявила ревност и се отказала от дръзката си ученичка, но Ан Камарго не се трогнала много и започнала да се занимава с Мишел Блонди (един от най-известните танцьори на това време). Това довело до значителен скок в нейната техника. Тя конкурирала в танца мъжете и на тази база била изградена нейната кариера. Обърнатостта на краката й дала възможност да овладее заноските и тя била първата жена демонстрирала антрашакатър. Ан Камарго не била красива, нито висока и стройна, но за сметка на това танцът й бил бърз, лек, пълен с веселие и блясък. Използвала движения като: jete batu, royal и различни заноски. Тя била толкова жива и напориста, че не оставяла време на зрителя да забележи природните й недостатъци. Изпълнявала цяла серия brisse от ляво на дясно, и обратно, което довеждало публиката до възторг.
Новостите в танцовата техника изисквали и реформа в костюма. Ан Камарго била първата, която се осмелила да скъси малко полата над глезените, да премахне токчетата от балетните обувки, което дало свобода на движението на краката и ги открило за зрителя.
След Пелопонеските войни, гръцките градове-държави отслабнали и станали плячка на новообразувалата се Македонска държава, която се простирала върху огромни територии. В държавата на Александър Македонски имало много племена и народи със своя специфична култура. Тези влияния били асимилирани от гръцката цивилизация, която била най-развитата и следователно най-трайна. Именно този период се нарича – период на Елинизма.…
Виж ощеБалетът в епохата на Люли и Молиер се усъвършенствал. Установени били 5-те позиции на краката и принципа en dehors. Била изработена и система за записване на танца. Открит бил пътя към драматизацията на балета. Жан Батист Люли 1632 – 1687. Той е роден във Флоренция. През 1646 г. пристига във Париж като слуга в свитата на херцог…
Виж още
POST YOUR COMMENTS