Кармен–сюита и Рапсодия в синьо
10.06.2016 19:00, Софийска опера и балет...
10.06.2016 19:00, Софийска опера и балет Балетът „Кармен-сюита” е създаден специално за голямата руска балерина Мая Плисецкая, хореограф и режисьор е Алберто Алонсо, а премиерата е в Болшой театър през април 1967 г. Преди повече от четиридесет години този спектакъл е показан и на Софийска сцена, при гастрол на Кубинския национален балет. Ролята на Кармен […]
10.06.2016 19:00, Софийска опера и балет Балетът „Кармен-сюита” е създаден специално за голямата руска балерина Мая Плисецкая, хореограф и режисьор е Алберто Алонсо, а премиерата е в Болшой театър през април 1967 г. Преди повече от четиридесет години този спектакъл е показан и на Софийска сцена, при гастрол на Кубинския национален балет. Ролята на Кармен […]
Балетът „Кармен-сюита” е създаден специално за голямата руска балерина Мая Плисецкая, хореограф и режисьор е Алберто Алонсо, а премиерата е в Болшой театър през април 1967 г. Преди повече от четиридесет години този спектакъл е показан и на Софийска сцена, при гастрол на Кубинския национален балет. Ролята на Кармен претворява друга голяма балерина – Алисия Алонсо.
Незабравимата „Рапсодия в синьо“ от Джордж Гершуин отново ще бъде видяна в Операта. Тя ще бъде представена в завладяващата интерпретация на хореографа и режисьора на тази постановка Риолина Топалова.
В пълна хармония със символиката и посланията на неостаряващата рапсодия са декорът и визията на мултимедията. Те ни представят един чуден син фон на небесни изображения, ефирен полет през нежни видения и бледа, голяма луна, която става свидетел на изпълнен с любов танц на живота.
Балетът и епохата на Просвещението са тясно свързани с характерната за XVIII в. идейната подготовка на буржоазната революция. Критиката не отминава и балета като част от културата на феодализма. Този период в историята е известен като епоха на Просвещението. Разумът, просветата и знанията се обединяват, за да освободят съзнанието на хората от абсолютизма. Просветителите–енциклопедисти критикували…
Виж ощеБалетът в края на XVII век бил пряко свързан с управлението на френския крал Луи XIV. Балетът в края на XVII век представлявал непрекъсната верига от балове, пирове, концерти и други развлечения, които съпътствали краля дори по време на бойни преходи. Постепенно балетите с излизания променили тематиката си. Комедийните танци изчезнали и на мода дошли…
Виж още
POST YOUR COMMENTS