Кармен–сюита и Рапсодия в синьо
10.06.2016 19:00, Софийска опера и балет...
За повече от два века Мариински театър представя на света с множество велики артисти: изключителния бас и баща основател на Руското оперно училище, Осип Петров работил тук; това е мястото, където такива велики певци като Фьодор Шаляпин, Иван Йершов, Медея и Николай Фингер и София Преображенская усъвършенства уменията си и израснали до славата. Балетисти властвали […]
За повече от два века Мариински театър представя на света с множество велики артисти: изключителния бас и баща основател на Руското оперно училище, Осип Петров работил тук; това е мястото, където такива велики певци като Фьодор Шаляпин, Иван Йершов, Медея и Николай Фингер и София Преображенская усъвършенства уменията си и израснали до славата. Балетисти властвали […]
За повече от два века Мариински театър представя на света с множество велики артисти: изключителния бас и баща основател на Руското оперно училище, Осип Петров работил тук; това е мястото, където такива велики певци като Фьодор Шаляпин, Иван Йершов, Медея и Николай Фингер и София Преображенская усъвършенства уменията си и израснали до славата. Балетисти властвали на тази сцена, сред тях Матилда Кшечинска, Анна Павлова, Вацлав Нижински, Галина Уланова, Рудолф Нуреев и Михаил Баришников. Това е мястото, където Джордж Баланчин поема по пътя към изкуството. Този театър е свидетел на зората на талантите на такива брилянтни театрални декоратори като Константин Коровин, Александър Головин, Александър Беноа, Симон Вирсаладзе, Фьодор Фьодоровски и безброй други.
Раждането на балета било предшествано от епоха на велики преобразувания в Западна Европа. Създавали се империи от нов тип, които се стремяли да завладеят нови земи и мощ, чрез колонизация на презокеански територии. Прегрупирането на силите довело до войни и междуособици, които оказали влияние върху духовния живот на хората. Под натискът на действителността се рушал идеалът…
Виж ощеБалетът и епохата на Просвещението са тясно свързани с характерната за XVIII в. идейната подготовка на буржоазната революция. Критиката не отминава и балета като част от културата на феодализма. Този период в историята е известен като епоха на Просвещението. Разумът, просветата и знанията се обединяват, за да освободят съзнанието на хората от абсолютизма. Просветителите–енциклопедисти критикували…
Виж още
POST YOUR COMMENTS