Кармен–сюита и Рапсодия в синьо
10.06.2016 19:00, Софийска опера и балет...
Огюст Вестрис е роден на 27 март 1760 г., в Париж. Той бил незаконен син на балерината Мари Аллар и Гаетано Вестрис, който по-късно го припознал. Огюст Вестрис бележи връх в мъжкото изпълнителско майсторство на XVIII в. Дебютира още на 11 г. Той не наследява нито красивото лице, нито телосложението на баща си. Бил дребен, но изумявал […]
Огюст Вестрис е роден на 27 март 1760 г., в Париж. Той бил незаконен син на балерината Мари Аллар и Гаетано Вестрис, който по-късно го припознал. Огюст Вестрис бележи връх в мъжкото изпълнителско майсторство на XVIII в. Дебютира още на 11 г. Той не наследява нито красивото лице, нито телосложението на баща си. Бил дребен, но изумявал […]
Огюст Вестрис е роден на 27 март 1760 г., в Париж. Той бил незаконен син на балерината Мари Аллар и Гаетано Вестрис, който по-късно го припознал.
Огюст Вестрис бележи връх в мъжкото изпълнителско майсторство на XVIII в. Дебютира още на 11 г. Той не наследява нито красивото лице, нито телосложението на баща си. Бил дребен, но изумявал всички със своята гъвкавост и изразителност.
По време на великата френска революция, Вестрис бяга в Лондон, където остава до 1793 г. Връщайки се след това в Париж, Вестрис е принуден да се конкурира с танцьора Луис Дюпорт за място в операта. През 1835 г., на възраст от 75 години, за последно танцува на сцената (менуети с Мария Тальони).
След окончателното си оттегляне от театъра той става педагог и при него взимали уроци един от най-великите танцьори за своето време – Шарл Дидло, Жул Перо, Мария Тальони и др.
Огюст Вестрис умира на 5 декември 1842 г, в Париж.
Театърът на древен Рим е антилитературен, подчертано чувствен и отговарял напълно на исканията на тълпите, които изпълвали огромните амфитеатри викайки – “хляб и зрелище”. Римските владетели удоволетворявали техните искания, за да отвлекат вниманието им от социалните и политически въпроси. Огромно място в живота на Рим по това време заемал циркът. Той бил с големи размери, правоъгълен,…
Виж ощеБалетът и епохата на Просвещението са тясно свързани с характерната за XVIII в. идейната подготовка на буржоазната революция. Критиката не отминава и балета като част от културата на феодализма. Този период в историята е известен като епоха на Просвещението. Разумът, просветата и знанията се обединяват, за да освободят съзнанието на хората от абсолютизма. Просветителите–енциклопедисти критикували…
Виж още
POST YOUR COMMENTS