Кармен–сюита и Рапсодия в синьо
10.06.2016 19:00, Софийска опера и балет...
Танцът в Китай се е зародил в дълбока древност – около VI в.cл. Хр. Той станал част от типично китайското пантомимно представление, което представлявало танцовото изкуство на древен Китай. Класически китайски театър Класическият китайски театър се формирал през XV в. и той имал синтетичен характер. В него били съединени – пеенето, драматичния диалог, танца и […]
Танцът в Китай се е зародил в дълбока древност – около VI в.cл. Хр. Той станал част от типично китайското пантомимно представление, което представлявало танцовото изкуство на древен Китай. Класически китайски театър Класическият китайски театър се формирал през XV в. и той имал синтетичен характер. В него били съединени – пеенето, драматичния диалог, танца и […]
Танцът в Китай се е зародил в дълбока древност – около VI в.cл. Хр. Той станал част от типично китайското пантомимно представление, което представлявало танцовото изкуство на древен Китай.
Класическият китайски театър се формирал през XV в. и той имал синтетичен характер. В него били съединени – пеенето, драматичния диалог, танца и акробатичните номера. Всички видове действия били съпроводени от музика, а танцът – пантомима имал символичен характер. В него често били изобразявани сражения, използвани били акробатични движения, двубои с мечове, копия и други типично китайски оръжия.
Женският солов лиричен танц, обикновено бил изграден на особена ситна походка и разнообразни манипулации с ветрило.
Любовният танц – дует бил без поддръжки и без докосване между партньорите. В него разнообразието се набелязвало чрез походката и жестовете.
Акробатичният танц най-често имал комедиен характер.
В Класическия китайски театър, актьорското амплоа, било строго определено. Най-разпространени видове герои били:
Шен – положителен герой
Дзин – отрицателен герой
Чоу – комедиен персонаж
Дан – женска роля
Всеки герой имал свои варианти. Така например положителния герой Шен, можел да бъде – млад, стар, чиновник, военен – като всяко подразделение имало своя походка, свой набор от движения, които определяли строгата характерност на всяка роля.
До XX в. класическите китайски трупи се деляли строго на мъжки и женски, като както в едната, така и в другата имало изработени способи за изобразяването на жени от мъже и обратното.
Китайската военна пантомима също бела важна част от танцовото изкуство на древен Китай
В нея имало четири части:
Владеенето на танцовото изкуство на древен Китай се считало за част от възпитанието на аристократичните класи, които учили в специални училища. Танцът в Китай бил част от сложния ритуал на дворцовите церемонии. Умението да се носи костюм, различните манипулации с ветрилото, специалната походка за жените, ниските поклони които се изпълнявали пред императора били елементите изучавани в китайското танцово изкуство. Придворният танц имал специфичен характер, твърди скокове и бил неестествен.
Императорският двор със своите церемонии повлиял твърде много при оформянето на танцовото изкуство в Китай.
Танцът в древен Рим служел за наслаждение. Въпреки, че наследили гръцкото изкуство, римляните останали по-груби в своята естетика. Римската държава била втората антична робовладелска държава създадена на Апенинския полуостров и включваща о.Сардиния, о.Сицилия и Корсика. Столица на новата държава станал град Рим. Римският театър бил пряк наследник на гръцкия и в него се очертали два…
Виж ощеБалетът в края на XVII век бил пряко свързан с управлението на френския крал Луи XIV. Балетът в края на XVII век представлявал непрекъсната верига от балове, пирове, концерти и други развлечения, които съпътствали краля дори по време на бойни преходи. Постепенно балетите с излизания променили тематиката си. Комедийните танци изчезнали и на мода дошли…
Виж още
POST YOUR COMMENTS