Кармен–сюита и Рапсодия в синьо
10.06.2016 19:00, Софийска опера и балет...
Танцът в Китай се е зародил в дълбока древност – около VI в.cл. Хр. Той станал част от типично китайското пантомимно представление, което представлявало танцовото изкуство на древен Китай. Класически китайски театър Класическият китайски театър се формирал през XV в. и той имал синтетичен характер. В него били съединени – пеенето, драматичния диалог, танца и […]
Танцът в Китай се е зародил в дълбока древност – около VI в.cл. Хр. Той станал част от типично китайското пантомимно представление, което представлявало танцовото изкуство на древен Китай. Класически китайски театър Класическият китайски театър се формирал през XV в. и той имал синтетичен характер. В него били съединени – пеенето, драматичния диалог, танца и […]
Танцът в Китай се е зародил в дълбока древност – около VI в.cл. Хр. Той станал част от типично китайското пантомимно представление, което представлявало танцовото изкуство на древен Китай.
Класическият китайски театър се формирал през XV в. и той имал синтетичен характер. В него били съединени – пеенето, драматичния диалог, танца и акробатичните номера. Всички видове действия били съпроводени от музика, а танцът – пантомима имал символичен характер. В него често били изобразявани сражения, използвани били акробатични движения, двубои с мечове, копия и други типично китайски оръжия.
Женският солов лиричен танц, обикновено бил изграден на особена ситна походка и разнообразни манипулации с ветрило.
Любовният танц – дует бил без поддръжки и без докосване между партньорите. В него разнообразието се набелязвало чрез походката и жестовете.
Акробатичният танц най-често имал комедиен характер.
В Класическия китайски театър, актьорското амплоа, било строго определено. Най-разпространени видове герои били:
Шен – положителен герой
Дзин – отрицателен герой
Чоу – комедиен персонаж
Дан – женска роля
Всеки герой имал свои варианти. Така например положителния герой Шен, можел да бъде – млад, стар, чиновник, военен – като всяко подразделение имало своя походка, свой набор от движения, които определяли строгата характерност на всяка роля.
До XX в. класическите китайски трупи се деляли строго на мъжки и женски, като както в едната, така и в другата имало изработени способи за изобразяването на жени от мъже и обратното.
Китайската военна пантомима също бела важна част от танцовото изкуство на древен Китай
В нея имало четири части:
Владеенето на танцовото изкуство на древен Китай се считало за част от възпитанието на аристократичните класи, които учили в специални училища. Танцът в Китай бил част от сложния ритуал на дворцовите церемонии. Умението да се носи костюм, различните манипулации с ветрилото, специалната походка за жените, ниските поклони които се изпълнявали пред императора били елементите изучавани в китайското танцово изкуство. Придворният танц имал специфичен характер, твърди скокове и бил неестествен.
Императорският двор със своите церемонии повлиял твърде много при оформянето на танцовото изкуство в Китай.
Танцът на архаична Гърция се появява по време на най-стария период в развитието на гръцката култура, наричан още Критско-Микенски. Център на културното развитие през тази епоха е о.Крит. Според исторически сведения на острова е съществувало могъщо царство. При археологически разкопки са открити два двореца: единия в град Кносос, а другия в град Фест. Критската държава принадлежала…
Виж ощеБалетът в епохата на Люли и Молиер се усъвършенствал. Установени били 5-те позиции на краката и принципа en dehors. Била изработена и система за записване на танца. Открит бил пътя към драматизацията на балета. Жан Батист Люли 1632 – 1687. Той е роден във Флоренция. През 1646 г. пристига във Париж като слуга в свитата на херцог…
Виж още
POST YOUR COMMENTS