Кармен–сюита и Рапсодия в синьо
10.06.2016 19:00, Софийска опера и балет...
Танцовото изкуство на древна Гърция, културата на древния изток и постиженията му в различните области били приети и асимилирани от античния, гръцко-римски свят. Съвременната култура във всички свои области като: наука, философия и изкуство се корени в гръцко-римската античност. Географското положение на древна Гърция се отразило върху развитието на страната. Крайбрежието на Гърция е едно […]
Танцовото изкуство на древна Гърция, културата на древния изток и постиженията му в различните области били приети и асимилирани от античния, гръцко-римски свят. Съвременната култура във всички свои области като: наука, философия и изкуство се корени в гръцко-римската античност. Географското положение на древна Гърция се отразило върху развитието на страната. Крайбрежието на Гърция е едно […]
Танцовото изкуство на древна Гърция, културата на древния изток и постиженията му в различните области били приети и асимилирани от античния, гръцко-римски свят. Съвременната култура във всички свои области като: наука, философия и изкуство се корени в гръцко-римската античност.
Географското положение на древна Гърция се отразило върху развитието на страната. Крайбрежието на Гърция е едно от най-богатите на пристанища. От тези пристанища древните гърци предприемали далечни морски пътешествия и установявали политически, търговски и културни връзки с останалия цивилизован свят. Древните гърци наричали страната си Елада, а себе си – елини.
Гръцкото изкуство било тясно свързано с митологията. Митът, това е своеобразен вид устно народно творчество, фантастично отражение на историческата действителност, чрез разкази за митични герои и богове. Гръцката митология се отличавала с необикновено разнообразие на сюжети. Тя се отличавала и със своя жизнерадостен характер. Древните елини проявявали активен интерес към човека. Този интерес се проявявал във всестранни грижи за физическото и духовно здраве на гръцките граждани. В специални училища, гръцките деца калявали своите тела, развивали ловкост и издържливост. На всенародни тържества за победители се считали тези, които едновременно си осигурявали първото място между гостите
и едновремено с това извоювали победи в атлетическите състезания. Победителите били награждавани с лаврови венци, в тяхна чест били издигани статуи, което говори за стремежа към хармонично развитие на човека през античността. Този активен интерес към човека в древна Гърция, се отразил в представите на гърците за техните богове. Всички богове имали човешки образ и техните функции били твърде близки до човешките.
Танцовото изкуство на древна Гърция и развитието на древногръцкия театър, както при всички народи по това време, до голяма степен било свързано с религиозните ритуали.
Гръцкото общество минава през три основни периода на развитие:
Театърът на древен Рим е антилитературен, подчертано чувствен и отговарял напълно на исканията на тълпите, които изпълвали огромните амфитеатри викайки – “хляб и зрелище”. Римските владетели удоволетворявали техните искания, за да отвлекат вниманието им от социалните и политически въпроси. Огромно място в живота на Рим по това време заемал циркът. Той бил с големи размери, правоъгълен,…
Виж ощеРаждането на балета било предшествано от епоха на велики преобразувания в Западна Европа. Създавали се империи от нов тип, които се стремяли да завладеят нови земи и мощ, чрез колонизация на презокеански територии. Прегрупирането на силите довело до войни и междуособици, които оказали влияние върху духовния живот на хората. Под натискът на действителността се рушал идеалът…
Виж още
POST YOUR COMMENTS